sunnuntai 8. joulukuuta 2019


Kemia on aineen koostumusta, ominaisuuksia ja muuttumista tutkiva tiede. Kemia luokitellaan luonnontieteisiin ja se tutkii pääasiassa alkuaineiden ja niiden muodostamien yhdisteiden, kuten molekyylien, rakennetta ja käyttäytymistä sekä etsii keinoja molekyylien tunnistamiseksi ja valmistamiseksi. Alkuaineiden varsinainen koostumus, atomit ja alkeishiukkaset kuuluvat sen sijaan fysiikan aihepiiriin. Kemiassa keskitytään atomeihin ja niiden muodostamiin yhdisteisiin menemättä varsinaisesti syvemmälle atomien perustavanlaatuiseen rakenteeseen. Kemiassa keskitytään kemiallisiin reaktioihin ja kemiallisiin sidoksiin, koska alkuaineita ei voida jakaa tai muuttaa toiseksi aineeksi kemiallisissa prosesseissa. Kemia ja fysiikka kuitenkin hyödyntävät osin samoja konsepteja, kuten esimerkiksi kemiassa huomioidaan energia ja massa kemiallisia reaktioita tarkasteltaessa.


Hei! Opiskelen Raahen ammattiopistossa labrapuolella. Minun labrassa on aina hauska, koska minulla on tosi mukava ryhmä. Joka päivä opiskelen uusia asioita, teen mielenkiintoisia kokeita. Minun on vaikea opiskella, koska en puhu suomea hyvin. Mutta yritän silti olla hyvä oppilas ja tehdä kaikki tehtävät. Toivon, että minä olen hyvä spesialisti, kun koulutus loppuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti