torstai 12. joulukuuta 2019

valma

Kuvahaun tulos haulle ammatillinen koulutus


valman kuuluvien opintojen lisäksi voit valita ammatillisia tai yhteisiä osia ammatillisista perustutkintosta.Saat suoritetusta valmentavasta koulutustesta todistuksen.saat hakuvuonna tai sitä edeltävänä suoritetusta valma-koulutuksesta 6 lisäpistettä,jos haet yhteyshaussa ammattilliseen koulutukseen.walma_kouutuksen aikan voit siirtyä suorittamaan ammatillista perustutkintoa,jos sinulla on tutkinnon suorittamiseen riittävät valmiudet.


Mitä valmassa tehdään?

Parantaa tiedonhankintataiitoja

Kehittää kielitaitoasi,esimerkeksi suomenkielessä

Tutustua eri aloihin ja miettiä,mika ammatti sinulle sopisi

Tutustua tyoelämään työpaikkavierailujen ja työpajantoiminnan kautta.
valmentautua suorittamaan ammatillisen perustutkinnon ammatillisen  perustutkinnon ammatillisena peruskoulutuksena tai opisopimuskoulutukse

Olen käynyt tutustumassa lähihoitaja,parturi kampaamo ,ja keitiossa, mutta ei vielä valita ammatti.Minun kotimaassa kävin lukion . Mutta taalla kun ma tulin suomessa minä hoita llapsit kotona,ma olin kotiäiti pitka aika, nyt llapset on kasva ja minä haluan jatketan koulun.

Ibadete Haliti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti