torstai 3. marraskuuta 2016

Kuka minä olen ja mitä teen?

Kuka minä olen?


Olen Lyydia, 22-vuotias sisärakennuksen opiskelija Pohjois-Pohjanmaalta Oulaisista. Opiskelen verhoilua ja sisärakennusta Raahen Lybeckerin opistossa toista vuotta.

Opiskeluissani haluan keskittyä enemmän sisärakennukseen kuin verhoiluun. Vaikkakin molempia näissä opinnoissa tulee opiskeltua yhtä paljon. Koen silti olevani parempi ja minua kiinnostaa enemmän sisärakennus.

Sisärakennus-opintoni ammatilliset aineet sisältävät kalusterakentamista ja-asentamista, pintatyöt (levytys, saumoitus, pakkelointi ja maalaus), listoitus, lattia-asennus, vesieristys ja laatoitus.

Kahden vuoden aikana vielä en kaikkea ole tehnyt ja oppinut. Tunteja on ollut enemmän pintatöihin eli maalaukseen, kittaukseen ja saumoittamiseen. Koen olevani niissä hyvä mitä olen tähän asti tehnyt.

Tapetointia ja laatoitusta en ole vielä saanut kokeilla opiskeluni aikana. Odotan innolla, että opin ne myös!
Harjoittelussa olen saanut listoittaa ja asentaa kalusteita, joihin tarvitsen vielä lisää harjoitusta.

Olen monessa asiassa ehkä liikaakin täydellisyyteen tavoitteleva ja petyn helposti jos jälki ei ole mitä toivon ja olen kuvitellut saavani aikaiseksi. Näitä asioita tulen varmasti pohtimaan blogissa tarviiko olla niin itsekriittinen ja jos on, missä asiassa kannattaa ja missä ei.

Blogissa tulen kertomaan enemmän sisärakennuksesta ja voi olla että hieman myös verhoilusta. Blogin tarkoitus on näyttää sanoin että kuvin mitä opiskeluni sisältää ja millaista työtä ehkä tulevaisuudessa tulen tekemään.
 
 
Sivellin, Maalaus, Seinä, White, Lähikuva, Tiedot
Tässä lähikuva huoneen maalaus projektista.
Mielestäni onnistuin tässä projektissa tasoituksessa, saumoittamisessa ja maalauksessa todella hyvin.

Pohja oli epätasainen ja alussa epäilin saanko pinnasta sileää ollenkaan. Työtä oli paljon ja monia pakkelikerroksia aina uudestaan ja uudestaan.

Lopputuloksesta olin erittäin tyytyväinen ja pinnasta ei voinut kuvitella edes kuinka epätasainen pohja oli. Myös asiakkaani oli todella tyytyväinen ja pikku prinsessa sai ihanan pastellinsävyisen vaaleanpunaisen huoneen.

Mukavaa alkutalvea teille kaikille!



xoxo

Lyydia



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti